Stávaš sa navždy zodpovedný za to, čo si k sebe pripútal. (A.S.Exupéry)

11.-12.7. výlet na východ + výstava

15.07.2009 10:56

Víkend na východe bol už tradične vynikajúci a netradične úspešný čo sa týka výstavy. 

V sobotu pred 11tou prišla pre nás Bibiček Fazuľka s jej argentínskym dogiakom Falcom, nalodila nás do auta (naautila) a odfrčali sme smer Prešov. Pôvodne sme mali v pláne zísť v Trenčíne z diaľnice na Prievidzu a tralalákať sa niekde stredom Slovenska do Prešova, no navigácia zlyhala, v Trenčíne sme sa stratili a našli sme sa až na starej ceste na Ilavu. Navigácia začala zázračne fungovať, ale keďže nás neúnavne posielala naspäť, nakoniec sme sa vrátili predsalen na diaľnicu a išli sme vrchom.. Zastavili sme sa v Šútove v prekrásnom kameňolome, kde je štrkovisko ako z filmu o Winnetouovi.

Aj keď nebolo príliš teplo, Gipsy nepohrdla vodou a v rámci získavania predvýstavnej kondície srsti sa vyčvachtala vo vode. Falco si omočil packy a tváril sa znechutene, keď sa Gipsy pri ňom otriasla :) Po kúpeli sme piknikovali, Bibkina mamina pripravila grilované či opekané kuracie mäsko, chlebík a uhorku, na čom sme sa s radosťou priživili. Ďakujeme, bolo to výborné.

Po pikniku, kde sa mi podarilo asi stratiť výcvikové (a zároveň výstavné) vodidlo, sme sa vybrali ďalej a bez problémov sme trafili do Prešova k Sedlákovcom, ktorí nám poskytli úkryt pred nástrahami noci (prespali sme u nich :) Falco sa najskôr bez problémov zoznámil s malým yorkshirom Irwinkom, no neskôr sa mu už nepáčilo Irwinkove nahováranie si Gipsynky, do ktorej je zaľúbený. No čo, chlapi.. tak sme ich museli strážiť. Škoda, že sme ich spolu neodfotili, bola by to pekná fotka. Večer Bibka s Falikom išli spať a zakiaľ Zuzka dokončovala predvýstavné prípravy Irwinka, my s Radkom sme hodili pokec vonku pri grilovaných klobáskach.

V nedeľu ráno sme sa vychystali do Košíc na Celoštátnu výstavu psov, kde boli prihlásené všetky 4 psy - Irwin, ktorého vystavovala Zuzka, Gipsy a jej sestra Aisha, ktoré som vystavovala ja a Falco, ktorého si vystavovala Bibike.

Na výstavisku v KE nás privítal klasický dlhý rad na prihlasovanie - tak sme si zložili veci pri kruhu a išli si ho odstáť. Radko mi priniesol Aishenku aj s výbavou, dali sme baby do boxov a išiel psychicky podporovať Zuzku s Irwinom, ktorí mali kruh kdesi na opačnej strane výstaviska. Pred labíkmi bolo v kruhu okolo 30 kokršpanielov, tak sme mali čas. Hnednúcej Gipsynke som sa pokúsila aspoň čiastočne vyčesať hnedé chlpy kefou, ktorú mi nechal Radko, čo sa mi trochu aj podarilo. V rámci možností to bolo dobré, no oproti čiernemu psovi bolo vidieť, že je hnedá. Nuž čo, keď začala presrsťovať až teraz. Aishenke som vyčesaním skôr poškodila, lebo som zistila, že nie len, že má srsť zaprášenú (pred Falcom sa váľala v prachu), ale česaním jej vyšli na povrch lupiny, ktorých som sa ani leštiacou kefou, ani vlhkou handričkou a ani detskými vlhčenými utierkami nezbavila. Tak som to nechala tak.. Prišli pozrieť aj Majka s Peťom, no veľa sme toho nenakecali, nezdržali sa dlho, no aj tak som rada, že sme sa videli aspoň na chvíľku. Prišla nás pozrieť aj Markétka s Eliškou a kernteriérkou Mely, ktorá je Gipsynkina kamoššška.

S Aishou som nastúpila do kruhu do triedy otvorenej. To už tam bol s nami aj Radko, takže ten držal pripravenú Gipsynku, s ktorou som potom šla do triedy pracovnej. Aisha pekne behala a vcelku pekne aj stála. Postoj nevie, no bola som rada, že si aspoň nesadala, takže som spokojná. V triede nás bolo 6, pani rozhodkyňa nám vzala papiere, podala ruku, nechala nás prebehnúť jedno kolo spolu a potom sa venovala každému psovi osobitne - behali sme kolečko, tam a späť, psíka si ohmatala, skontrolovala chrup a po postavení do postoja nadiktovala posudok. Prvé, čo mi povedala, že či som si vedomá, že Aisha je pribratá a mala by schudnúť. S úsmevom som prikývla, no toto mi Radko neverí, lebo do posudku to nenadiktovala :) O srsti sa ani nezmienila, no napísala Aishenke, že má menej ušľachtilú hlavu.. tss, s tým veľmi nesúhlasím, ale čo už. Po posúdení všetkých poslala nás a ešte jednu fenku von z kruhu so známkou V bez poradia a potom si vyberala poradie prvých 4. Konkurencia bola silná, vyhrala krásna čierna fenka Kora, ktorú predvádzala pani Kovalančíková. S nami do triedy pracovnej mali nastúpiť ešte dve fenky, ktoré sa ale nedostavili a tak sme s Gipsynkou boli v triede same. Pani rozhodkyni sa Gipsy páčila, čo som bola veľmi prekvapená, pretože väčšina rozhodcov uprednostňuje mohutnejšie typy labradorov na výstave. Vraj ma krásnu hlavu, dobrú stavbu tela, hornú aj dolnú líniu a harmonický pohyb. No wau. Tak som bola spokojná, že budeme mať teda aspoň Včko, no absolútne ma nenapadlo, že dostane aj titul CAC. Skoro som odpadla od prekvapenia, keď mi pani rozhodkyňa podávala ruku a hovorila, že máme potom nastúpiť ešte do kruhu o najkrajšiu sučku v plemene. Titul doteraz rozdýchavam - samozrejme ma potešil, no najmä veľmi prekvapil. V súťaži o najkrajšiu sučku vyhrala opäť Kora. Irwinkovi sa nezadarilo, dostal VD, ale za dosť zvláštnych okolností. No a Bibka s Falcom si tiež odniesli CAC.

Po výstave sme sa išli najesť a popozerať stánky, počkali sme, kým v záverečných súťažiach odprezentuje Bibka Falca v súťaži o najkrajší pár a keď sa nezadarilo, išli sme domov. Ešte v areáli výstaviska sme mali zážitok z jedného pána, ktorý keď videl, že fotíme psy s medailami, ponúkol sa, že môžeme odfotiť naše psy s NÍM.. Obidve sme si mysleli, že nám dá mailovú adresu a bude chcieť fotku, no omyl - on nám DOVOLIL odfotiť naše psy s ním, pozdravil a odišiel. :DDDD 

Cesta domov prebehla v poriadku, aj keď na ceste už bola premávka hustejšia - Bibiček to zvládla na výbornú. Zastavili sme sa opäť v Šútove, kúpili syrík, vyčvachtali psy, omočili si nohy a domov sme dorazili niečo po 22hej hodine. Bibka niečo viac :)

Bol to super výletík, takéto ja môžem - a preto ďakujem Bibke za super spoločnosť a bezpečný odvoz, Sedlákovcom za ubytko a pohostenie, našim úžasným psíkom za poslúchanie a všetkým možným aj nemožným za spoločnosť a pomoc na výstave. Ó a blahoželáme všetkým úspešným známym a priateľom na výstave a taktiež za gratulácie k nášmu titulu. :)

Samozrejme, nechýbajú fotečky, aj keď nestihla som fotiť všetko, čo som chcela ;)

FOTKY

Gipsy a Aisha

 

Gipsy a Falco

Vyhľadávanie

Kontakt

Lucia Piešťany